Ako svaki drugi dan gladujete, povećat ćete snagu moždanih funkcija, izgubiti na težini i produžiti život.
Izgladnjivanje svakog drugog dana može doprinijeti dužem životu, tvrde naučnici.
Grupa američkih istraživača smatra da taj pristup dovodi do veće snage mozga i u isto vrijeme pomaže topljenju kilograma.
Istraživanje Nacionalnog instituta za starenje izvršeno je na miševima. Oni koji su dobijali minimalan broj kalorija svaki drugi dan imali su duži životni vijek.
Nakon toga ova dijeta je isprobana i na ljudima i ispostavilo se da taj način ishrane čuva srce, sistem za cirkulaciju i da pomaže mozgu da se brani protiv bolesti starenja poput Alchajmera.
“Restrikcija kalorija produžava životni vijek i štiti mozak i kardiovaskularni sistem od bolesti koje se javljaju u kasnijem životnom dobu,” kaže Mark Metson, neurohirurg.
U jednom od niza eksperimenata, grupa miševa je hranjena svaki drugi dan, dok je druga grupa jela redovno.
Prof. Metson kaže da je otkriveno da su miševi hranjeni svaki drugi dan bili osjetljivji na insulin i da su ga manje proizvodili.
Visok nivo ovog hormona, koji se proizvodi kako bi kontrolisao nivo šećera posle obroka, obično je povezan sa manjom snagom mozga i povećanim rizikom od dijabetesa.
Nakon proučavanja mozgova kod obje grupe miševa, ispostavilo se da ishrana sa manje kalorija poboljšava funkciju moždanih sinapsi.
Sinapse su spojevi između moždanih ćelija koji pomažu stvaranje novih ćelija i čine ih otpornijim na stres.
Ranija istraživanja su pokazala da izgladnjivanje nekoliko dana može da pomogne u borbi protiv raka. Naučnici su otkrili da kada zdrave ćelije lišimo hrane one ulaze u fazu za preživljavanje što ih čini visoko otpornim na stres i posljedice hemoterapije.
Preuzeto sa: http://www.bportal.ba






